Ve Mšeně se odjely jen čtyři jízdy
Ve čtvrtečním večeru se měla ve Mšeně jet hvězdně obsazená extraliga, když na dráhu obhájce titulu zavítal tým DaK Moto Liebezeit Divišov – Plzeň. Jenže to byla právě dráha, která rozhodla o osudu závodu. Po tréninku a úvodních třech jízdách následovala dlouhá úprava a pak ještě jedna jízda, ale ani poté nebyla dráha shledána sjízdnou, a tak byl závod ukončen. Závod se pojede v náhradním termínu, který zatím nebyl stanoven.
Martin Vaculík: Myslím, že zvítězil zdravý rozum, protože ta dráha tady byla velmi nebezpečná. Minulý rok byla špatná, ale tohle byl extrém. Nevím, co se stalo, proč tomu tak bylo. Jednoznačně, jezdit na této dráze bylo nebezpečné. Jediný, kdo chtěl jezdit, byl Filip. Myslím, že dost silný argument je, že když mistr světa řekne, že ta dráha je opravdu nebezpečná, že to řekne Piotr Protasiewicz, který je světová elita. Myslím, že už jsem toho dost přeskákal, abych poznal, jestli ta dráha je nebo není bezpečná. Moc se omlouvám všem fanouškům, ale musí nás chápat, protože tady šlo o zdraví. Co bylo s dráhou špatně? Úplně se rozsypávala, byla jako písek, v některých momentech byla hluboká, tvrdá, prostě úplně špatně.
Zdeněk Simota: Ze začátku to bylo hodně špatný, teď jak tam najely traktory, tak se to trochu zlepšilo. Pro jednoho aby tam jezdil, to bylo dobrý, ale pro čtyři, když se tam něco semele po startu, je ta dráha nebezpečná. Nedalo se s tím něco dělat po tréninku, když už jste na tom jeli? Určitě. Ale tady s tím pluhem toho moc neudělají. Kdyby tady měli grejdr, tak shrnou těch vrchních pět nebo deset centimetrů a udělaj to rovný, ale když tady na to nemají techniku, tak s tím nic neudělají. S rozhodnutím ukončit závod souhlasím.
Piotr Protasiewicz: Ta dráha je příliš nebezpečná. Je v ní spousta děr a hrbolů a to je ten problém. Navíc je pozdě a světla tady nejsou ideální, to je druhý problém. Mluvili jsme o tom s Gregem Hancockem, mistrem světa, a když mistr světa říká, že dráha je nebezpečná, tak je nebezpečná. Když deset jezdců chce závod ukončit a jeden ne, tak myslím, že bylo učiněno správné rozhodnutí.
Greg Hancock: Dráha nebyla dobrá, nevím, jestli za to může počasí nebo něco jiného, ale je těžká a hrbolatá a bylo by nebezpečné na ní závodit. Je správné rozhodnutí závod ukončit? Myslím, že je z důvodu bezpečnosti správné rozhodnutí ten závod ukončit. Jsou tam hluboké díry a je to pro nás příliš nebezpečné.
Filip Šitera: Dráha nebyla nesjízdná. Odjely se čtyři jízdy, nikdo s tím neměl problém. Jedinej, kdo s tim měl problém, je jezdec, kterej neodjel ani jednu jízdu, tak co na to víc říct? Prvního května se tady jelo, jeli tady mladý kluci, junioři, který nemaj takový zkušenosti, nebyl skoro žádnej pád, zvládli to úplně v pohodě. Pak přijede jeden střelec, v Polsku by si nedovolil nic říct a teď se to tady kvůli němu zrušilo. Byl jedinej pád a to byl Dudek, kterej se přetočil. Nebylo to tím, že by někdo vjel do koleje a natáhlo ho to. Ty diváci budou po dnešku hrozně znechucený. Já jsem s tím problém neměl a myslím si, že mám o mnoho míň zkušeností, než tady ty střelci. Nevím, co k tomu víc říct, doslova mě to sere. Je mi jedno, jestli se říká, že jsem jedinej, kdo chce jet. Když by se jela v Polsku extraliga, tak nikdo z těch jezdců by si nedovolil takle řvát a dělat si úpravu dráhy, jak kdo chce. Už se to stalo poněkolikátý kor tady ve Mšeně, furt ta stejná osoba, viděl, že to jde poprvý, tak to furt říká, je jasný, že až přijede příště, tak to bude řikat znova. Tak buď ať zůstane doma, nebo se musí srovnat s tím, jak to je.
PDK Grepl Mšeno: 15
1 Greg Hancock 6 (3,3)
2 Vít Janoušek 1 (1)
3 Filip Šitera 5+1 (2*,3)
4 Michal Klein NS
5 Vladimír Višváder 1 (1)
6 Patrik Nagy 2+1 (0,2*)
7 Piotr Protasiewicz NS
DaK Moto Liebezeit Divišov – Plzeň: 9
8 Jan Holub 3 (1,2)
9 Patryk Dudek 0 (0)
10 Daniel Hádek 1 (0,1)
11 Michael Hádek NS
12 Zdeněk Simota 2+1 (2*,d)
13 Martin Vaculík 3 (3)
Jízda po jízdě:
1. Hancock, Šitera, Holub, D. Hádek 5:1
2. Vaculík, Simota, Višváder, Nagy 1:5 (6:6)
3. Hancock, Holub, Janoušek, Dudek 4:2 (10:8)
4. Šitera, Nagy, D. Hádek, Simota (d) 5:1 (15:9)